جهت دستیابی به بیشترین میزان کارآیی موتور، طراحی بهینهی سیستم مکش هوا جهت تأمین هوای ورودی به موتور از اهمیت به سزایی برخوردار میباشد. در واقع سیستم مکش هوا را میتوان به منزلهی ریههای موتور خودرو تلقی نمود. میزان کارآیی سیستم مکش هوای یک خودرو با معیار بازده تنفسی معلوم میشود و هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی میباشد. از سوی دیگر نحوهی عملکرد این سیستم بر روی میزان آلایندههای زیست محیطی و نیز میزان آلایندگی صوتی خودرو بسیار اثرگذار است. بدین ترتیب پژوهش در مورد سیستم مکش هوای خودرو و بهینهسازی آن هر روز معنیدارتر میشود. در این گزارش پس از بررسی ویژگیها و زیرویژگیهای متأثر از این سیستم و نیز عملکردهای این سیستم، سه طرح مفهومی مختلف ارائه گردیدهاند که در نهایت به کمک ماتریس تصمیمگیری، طرح مفهومی برگزیده انتخاب شده است. در پایان به ارائه آزمونها و الزامات در سطح خودرو که متأثر از این سیستم میباشند، پرداخته شده است.